Perempuan Jangan Ambil Mudah, Ini Tanda Besar Dinding Rahim Anda Dah Keluar!

Perempuan Jangan Ambil Mudah, Ini Tanda Besar Dinding Rahim Anda Dah Keluar! - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Perempuan Jangan Ambil Mudah, Ini Tanda Besar Dinding Rahim Anda Dah Keluar!, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Perempuan Jangan Ambil Mudah, Ini Tanda Besar Dinding Rahim Anda Dah Keluar!
link : Perempuan Jangan Ambil Mudah, Ini Tanda Besar Dinding Rahim Anda Dah Keluar!

Baca juga


Perempuan Jangan Ambil Mudah, Ini Tanda Besar Dinding Rahim Anda Dah Keluar!

Tak ramai yang mahu berkongsi tentang sakit tombong ini. Ini sangat menyakitkan dan membuat wanita akan patah hati dan ketakutan melalui kehidupan seharian. Nak tahu lebih jauh tentang tombong, jom baca dan selongkar tanda-tandanya daripada perkongsian Juru Urut Bertauliah dan Pengamal Warisan Perbidanan Melayu Lama, Siti Aishah...

"Kak Ice... saya rasa saya dah keluar tombong. Sebab selepaa bersalin saya rasa macam ada benda terkeluar dari faraj saya.

Sampai suami pun tegur pasal isi yang terkeluar. Malu saya."

Pernah dengar?

Atau...

Pernah terkena begini?

Selalunya Kak Ice akan suruh yang bertanya tu pergi meruang. Masukkan jari ke dalam saluran faraj. Dan sememangnya jari mereka boleh masuk!

So kalau boleh masuk tu, maksudnya pangkal servik awak belum terkeluar tombong lagi.

So apa yang terkeluar tu?

Itulah dinding dalam faraj yang telah terkeluar. Ia tidaklah seteruk vaginal vault prolapse, dimana keseluruhan dinding rahim terkeluar tetapi ia tetap tampak secara fizikal apabila ada lebihan daging yang terkeluar lebih2 lagi ketika mencangkung dan berdiri.

Keluluran dinding rahim sudah menjadi penyakit buat ibu2 muda zaman sekarang. Meskipun ia tidaklah merbahaya, ia menjadi satu perkara yang memalukan buat si wanita terhadap suaminya.

Dinding rahim yang terkeluar ini boleh berlaku kepada ibu bersalin normal dan juga secara pembedahan.

Ini kerana si ibu tidak menjaga dan merawat kembali kekuatan otot pelvik ketika dalam pantang.

Otot pelvik yang tenat ketika prosea meneran bayi dan juga yang luka ketika proses pembedahan tidak diberi kerehatan sepenuhnya. Inilah yang boleh mengakibatkan dinding farah terkeluar.

Antara aktiviti yang mengakibatkan keluluran dinding rahim ialah:-

1. Proses bersalin yang lama dan trauma

2. Mengangkat benda berat2 ketika dalam pantang

3. Bangun secara sit up ketika berbaring di dalam pantang.

4. Banyak mencangkung ketika dalam pantang.

5. Bersila, berjalan hentak kaki ketika dalam pantang.

6. Melakukan senaman yang banyak melompat, menggunakan otot perut ketika dalam pantang.

7. Berjimak dalam tempoh berpantang.

8. Tidak amalkan rendaman faraj, bertangas dan amalan jamu rapat pada hari ke 30 sehingga hari ke 44 dalam pantang.



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2r7zzPo

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel Perempuan Jangan Ambil Mudah, Ini Tanda Besar Dinding Rahim Anda Dah Keluar!

Sekianlah artikel Perempuan Jangan Ambil Mudah, Ini Tanda Besar Dinding Rahim Anda Dah Keluar! kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Perempuan Jangan Ambil Mudah, Ini Tanda Besar Dinding Rahim Anda Dah Keluar! dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2017/06/perempuan-jangan-ambil-mudah-ini-tanda.html

Subscribe to receive free email updates: