Lelaki Cuba Seludup 70kg Mercun Ditahan

Lelaki Cuba Seludup 70kg Mercun Ditahan - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Lelaki Cuba Seludup 70kg Mercun Ditahan, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Lelaki Cuba Seludup 70kg Mercun Ditahan
link : Lelaki Cuba Seludup 70kg Mercun Ditahan

Baca juga


Lelaki Cuba Seludup 70kg Mercun Ditahan


PENGKALAN HULU: Tindakan seorang lelaki cuba menyeludup 70 kilogram pelbagai mercun dan bunga api membawa padah apabila ditahan di pos sempadan Bukit Berapit di sini, malam tadi.

Kegiatan lelaki itu terbongkar berikutan tindakannya memecut laju kereta dipandunya ketika melalui sekatan Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ).

Tindakan suspek berusia 30-an pada jam 11 malam itu menyebabkan anggota Agensi Kawalan Sempadan Malaysia (AKSEM) Perak yang dimaklumkan perlakuan pemandu terbabit membuat persediaan menahannya di pos Sekatan Jalan Raya (SJR) di Kilometer 4.5, Pengkalan Hulu-Betong.

Komander AKSEM Perak, Asisten Superintendan Kasturi Othman berkata, beliau bersama 4 anggotanya yang dihubungi pihak JPJ segera menutup laluan di SJR itu untuk menahan suspek.

"Beberapa minit kemudian suspek yang memandu kereta PROTON Saga tiba dan cuba merempuh sekatan tetapi gagal.

"Pemeriksaan pada mulanya hanya menemui sedikit mercun di tempat duduk belakang kereta," katanya di sini hari ini.

Bagaimanapun, katanya, pemeriksaan lanjut mendapati tempat penyimpanan barang belakang keretanya hampir dipenuhi mercun dan bunga api.

"Suspek mengaku membeli bahan itu seberat 70 kilogram di Betong dengan harga RM1,500 untuk dipasarkan di negeri ini pada harga RM5,000.

"Suspek mengaku perbuatannya yang menyeludup itu kali kedua tetapi gagal dikesan sebelum ini kerana menggunakan taktik masuk semula ke negara ini ketika hampir waktu pintu sempadan di situ hendak ditutup bagi mengelakkan ditahan.

"Semua bahan seludup itu kini diserahkan kepada Jabatan Kastam Diraja di sini untuk tindakan lanjut," katanya. - BHOnline


✍ Sumber Pautan : ☕ SARAWAKIANA

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2ruBXvQ

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!




Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel Lelaki Cuba Seludup 70kg Mercun Ditahan

Sekianlah artikel Lelaki Cuba Seludup 70kg Mercun Ditahan kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Lelaki Cuba Seludup 70kg Mercun Ditahan dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2017/06/lelaki-cuba-seludup-70kg-mercun-ditahan.html

Subscribe to receive free email updates: