KL118 Bangunan Tertinggi Malaysia Menggantikan KLCC

KL118 Bangunan Tertinggi Malaysia Menggantikan KLCC - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul KL118 Bangunan Tertinggi Malaysia Menggantikan KLCC, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : KL118 Bangunan Tertinggi Malaysia Menggantikan KLCC
link : KL118 Bangunan Tertinggi Malaysia Menggantikan KLCC

Baca juga


KL118 Bangunan Tertinggi Malaysia Menggantikan KLCC

Dalam masa 2 tahun akan datang, KLCC bukan lagi bangunan tertinggi di Malaysia kerana menaru baru yang diberi nama KL118 dijangka siap dibina menjelang tahun 2020.

KL118 yang juga dipanggil Merdeka PNB 118 atau nama asalnya, Warisan Merdeka merupakan sebuah bangunan pencakar langit terbaru dengan 118 tingkat dan berketinggian 682 meter (2238 kaki). Ini sekaligus mengalahkan KLCC yang berketinggian 451.9 meter dan mempunyai 88 tingkat.

KL118 dimiliki dan dibiayai oleh Permodalan Nasional Berhad (PNB) selaku ketua projek pembangunan megastruktur tempatan yang menelan belanja kira-kira RM5 bilion.

KL118 bakal mempunyai 100 tingkat yang ditawarkan untuk sewaan yang terdiri dari 80 tingkat kawasan pejabat, 12 tingkat bilik hotel, 5 tingkat penginapan hotel dan pusat perniagaan runcit. Manakala kawasan lain termasuk lif, kemudahan rekreasi dan penyelenggaraan serta kawasan parkir yang mampu menampung sehingga 5000 buah kereta.

Sumber: Iluminasi


Koleksi video viral edisi 2017




✍ Sumber Pautan : ☕ Oh! Semput

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2sNfGwS

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!




Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel KL118 Bangunan Tertinggi Malaysia Menggantikan KLCC

Sekianlah artikel KL118 Bangunan Tertinggi Malaysia Menggantikan KLCC kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel KL118 Bangunan Tertinggi Malaysia Menggantikan KLCC dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2017/06/kl118-bangunan-tertinggi-malaysia.html

Subscribe to receive free email updates: