Kerajaan Beri Sumbangan Tingkat Keselamatan Sabah

Kerajaan Beri Sumbangan Tingkat Keselamatan Sabah - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Kerajaan Beri Sumbangan Tingkat Keselamatan Sabah, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Kerajaan Beri Sumbangan Tingkat Keselamatan Sabah
link : Kerajaan Beri Sumbangan Tingkat Keselamatan Sabah

Baca juga


Kerajaan Beri Sumbangan Tingkat Keselamatan Sabah



SANDAKAN – Kerajaan pusat banyak memberikan bantuan dan sumbangan besar dalam memastikan penyediaan aset keselamatan bagi meningkatkan kawalan keselamatan di negeri ini khususnya di kawasan pantai timur.

Ketua Menteri Sabah Datuk Seri Musa Aman berkata ia hasil kerjasama rapat antara kerajaan negeri Sabah dengan kerajaan pusat dalam soal keselamatan di negeri ini.

“”Perdana Menteri (Datuk Seri Najib Tun Razak) telah banyak memberikan bantuan dan sumbangan besar dalam memastikan penyediaan aset keselamatan untuk negeri ini khususnya di pantai timur.

“Kerajaan negeri bersyukur dengan komitmen kerajaan pusat terhadap usaha meningkatkan lagi tahap keselamatan di negeri ini,” katanya pada sidang media selepas Majlis Serah Terima Tugas Komander Kawasan Keselamatan Khas Pantai Timur Sabah (ESSCom) di sini, hari ini.

Pada majlis itu, DCP Datuk Wan Abdul Bari Wan Abdul Khalid yang bersara wajib menyerahkan tugas Komander ESSCom kepada penggantinya DCP Datuk Hazani Ghazali.

Musa berkata keupayaan dan kewibawaan ESSCom dalam menjaga keselamatan dan kedaulatan negeri ini untuk kesejahteraan rakyat memang tidak boleh dinafikan lagi.

Katanya ia juga dapat meningkatkan keyakinan dan kepercayaan rakyat dan juga pelancong terhadap aspek keselamatan di negeri ini.

Dalam pada itu, Musa yang juga Pengerusi Jawatankuasa Keselamatan Negeri berkata kerajaan negeri dan rakyat Sabah berterima kasih kepada jasa dan pengorbanan pihak keselamatan khususnya ESSCom selama ini.

“Saya memberi penghargaan dan terima kasih kepada Wan Abdul Bari, seorang pegawai kanan polis yang berdedikasi dan berpengalaman luas untuk berkhidmat sebagai komander ESSCom selama ini,” katanya.

Beliau percaya kejayaan dan pencapaian ESSCom selama ini akan diteruskan oleh komander yang baharu. – BERNAMA


✍ Sumber Pautan : ☕ SARAWAKIANA

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2sIyTQO

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!




Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel Kerajaan Beri Sumbangan Tingkat Keselamatan Sabah

Sekianlah artikel Kerajaan Beri Sumbangan Tingkat Keselamatan Sabah kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Kerajaan Beri Sumbangan Tingkat Keselamatan Sabah dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2017/06/kerajaan-beri-sumbangan-tingkat.html

Subscribe to receive free email updates: