Kemelut FGV: Idris Jala jadi Superman, tanya Kit Siang

Kemelut FGV: Idris Jala jadi Superman, tanya Kit Siang - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Kemelut FGV: Idris Jala jadi Superman, tanya Kit Siang, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Kemelut FGV: Idris Jala jadi Superman, tanya Kit Siang
link : Kemelut FGV: Idris Jala jadi Superman, tanya Kit Siang

Baca juga


Kemelut FGV: Idris Jala jadi Superman, tanya Kit Siang

15/6/17

Laporan Datuk Seri Idris Jala mengenai kemelut yang melanda Felda Global Ventures Holdings Berhad (FGV) perlu bersifat pendedahan menyeluruh, kata pemimpin veteran DAP Lim Kit Siang.

Ia juga seharusnya bukan sekadar 'menutup' kegagalan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dalam memastikan Felda dan FGV menjaga kebajikan peneroka dan bukan kroni Umno, kata beliau.
"Ia cepat," demikian yang tertera dalam perenggan pertama kenyataan media Lim mengenai pengumuman Najib bahawa Idris telah menyiapkan laporan mengenai FGV.

"Apakah Idris menjadi superman atau pekerja hebat dalam transformasi kerajaan yang boleh menentukan punca kompleks dan penyelesaian krisis FGV RM13 bilion dalam tempoh seminggu.
"Atau semua fakta dan maklumat tentang krisis Felda/FGV dalam pemilikan Jabatan Perdana Menteri, kerana perdana menteri bertanggungjawab secara langsung bagi hal ehwal Felda/FGV dan isu sebenar kegagalan perdana menteri terhadap tanggungjawab untuk menyelamatkan Felda dan FGV dalam tempoh lima tahun yang lalu," kata Lim.

Lim juga menyatakan bahawa Idris merupakan menteri di Jabatan Perdana Menteri yang berkhidmat sebagai Ketua Pegawai Eksekutif Unit Pengurusan Prestasi dan Pelaksanaan (PEMANDU) dari 2009 hingga 2015.

Oleh itu, Lim mengulangi gesaannya supaya Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) ditubuhkan bagi kemelut tersebut dan mempersoalkan bagaimana Idris membenarkan Felda dan FGV menjurus kepada keadaan yang sedemikian.
Malaysiakini


✍ Sumber Pautan : ☕ indah.com

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2t5fNBg

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel Kemelut FGV: Idris Jala jadi Superman, tanya Kit Siang

Sekianlah artikel Kemelut FGV: Idris Jala jadi Superman, tanya Kit Siang kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Kemelut FGV: Idris Jala jadi Superman, tanya Kit Siang dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2017/06/kemelut-fgv-idris-jala-jadi-superman.html

Subscribe to receive free email updates: