Kawasan taman laut Pulau Kapas diceroboh nelayan Thailand

Kawasan taman laut Pulau Kapas diceroboh nelayan Thailand - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Kawasan taman laut Pulau Kapas diceroboh nelayan Thailand, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Kawasan taman laut Pulau Kapas diceroboh nelayan Thailand
link : Kawasan taman laut Pulau Kapas diceroboh nelayan Thailand

Baca juga


Kawasan taman laut Pulau Kapas diceroboh nelayan Thailand

KUALA TERENGGANU: Aktiviti menceroboh kawasan larangan dan taman laut untuk hasil tangkapan lumayan dikesan di perairan Pulau Kapas membabitkan bot tempatan yang dikendalikan nelayan asing.

Pengarah Penguat Kuasa Maritim Terengganu, Kepten Maritim Zainolabidin Jusoh berkata dua bot bersama 10 nelayan ditahan di kawasan antara tiga dan lapan batu nautika dari pulau berkenaan.

Mereka dikesan antara jam 1.30 petang dan 4.45 petang Ahad dalam operasi APMM bersama Jabatan Kastam Diraja Malaysia membabitkan tiga bot dan 50 anggota dan pegawai.

Menurutnya, bot kelas B ditahan bersama seorang tekong dan empat awak awak berusia antara 20 hingga 50 tahun, manakala bot kelas C dikendalikan tekong dan lima nelayan Thailand berusia antara 20 dan 30 tahun.

“Kita akan dakwa mereka di bawah Seksyen 8 (b) Akta Perikanan 1985, iaitu menangkap ikan bertentangan dengan lesen dan tidak kurang daripada 12 batu nautika,” ujar beliau.

Zainolabidin berkata, rondaan serta Ops Bersepadu dengan kerjasama agensi lain menerusi Strategi Lautan Biru Kebangsaan (NBOS) akan diteruskan berikutan keberkesanannya dalam membendung aktiviti perikanan haram.



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2sNnXkz

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!




Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel Kawasan taman laut Pulau Kapas diceroboh nelayan Thailand

Sekianlah artikel Kawasan taman laut Pulau Kapas diceroboh nelayan Thailand kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Kawasan taman laut Pulau Kapas diceroboh nelayan Thailand dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2017/06/kawasan-taman-laut-pulau-kapas.html

Subscribe to receive free email updates: