KANAK KANAK 5 TAHUN GALAS TANGGUNGJAWAB KETUA KELUARGA JAGA NENEK DAN MOYANG

KANAK KANAK 5 TAHUN GALAS TANGGUNGJAWAB KETUA KELUARGA JAGA NENEK DAN MOYANG - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul KANAK KANAK 5 TAHUN GALAS TANGGUNGJAWAB KETUA KELUARGA JAGA NENEK DAN MOYANG, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : KANAK KANAK 5 TAHUN GALAS TANGGUNGJAWAB KETUA KELUARGA JAGA NENEK DAN MOYANG
link : KANAK KANAK 5 TAHUN GALAS TANGGUNGJAWAB KETUA KELUARGA JAGA NENEK DAN MOYANG

Baca juga


KANAK KANAK 5 TAHUN GALAS TANGGUNGJAWAB KETUA KELUARGA JAGA NENEK DAN MOYANG

Kisah seorang kanak-kanak lima tahun yang terpaksa menggalas tanggungjawab ketua keluarga mendapat perhatian global.

Wang Anna, 5, tinggal bersendirian di sebuah pergunungan di Zunyi bersama nenek serta moyangnya, 92. Dan ya, kedua-dua mereka sedang mengalami sakit tua.

Memetik sumber portalDaily Mail,seorang wartawan melawat kanak-kanak kecil itu dan berjaya mengupas kisah menyentuh hati Anna dan keluarganya.

Ketika Anna berusia tiga bulan dalam kandungan, bapanya telah dipenjara, menyebabkan ibunya terpaksa tinggal bersama mertua.

Bagaimanapun, ibu Anna berkahwin semula (dengan lelaki lain) selepas melahirkan Anna, seterusnya meninggalkan Anna bersama warga emas itu. Kini, Anna menggalas tanggungjawab ketua keluarga; termasuk memasak, mencuci dan menjaga nenk serta moyangnya.

Menjaga nenek dan moyang bukan tugas yang mudah. Anna bangun di awal pagi untuk menyediakan sarapan untuk keduanya.

 

Anna terpaksa berdiri di atas bangku untuk menggunakan dapur api dan memasak sayur yang diperoleh dari kebun jiran.

Nenek dan moyang Anna mempunyai pelbagai penyakit dan kedua-duanya mengalami kesukaran untuk bergerak dan menghabiskan masa banyak di katil.

Menggalas tanggungjawab besar itu, Anna langsung tidak mengeluh dan cuba sedaya upaya untuk memapah kedua-duanya itu ke tandas atau berjalan-jalan di sekitar rumah.

Anna juga melakukan kerja rumah seorang diri dari menyapu habuk hingga membersihkan sampah.

Kisah cinta tiga segi keluarga Anna itu telah menyebabkan jiran tersentuh hati

Mereka membenarkan Anna pergi ke ladang mereka untuk mengambil sayuran segar.

Anna memberitahu wartawan sambil tersenyum bahawa dia mahu menjaga keluarganya itu setiap hari dan mengharapkan mereka dalam keadaan sihat selalu.



✍ Sumber Pautan : ☕ Tahukah Anda Rakyat Malaysia?

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2r7nqK4

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel KANAK KANAK 5 TAHUN GALAS TANGGUNGJAWAB KETUA KELUARGA JAGA NENEK DAN MOYANG

Sekianlah artikel KANAK KANAK 5 TAHUN GALAS TANGGUNGJAWAB KETUA KELUARGA JAGA NENEK DAN MOYANG kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel KANAK KANAK 5 TAHUN GALAS TANGGUNGJAWAB KETUA KELUARGA JAGA NENEK DAN MOYANG dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2017/06/kanak-kanak-5-tahun-galas-tanggungjawab.html

Subscribe to receive free email updates: