Jual Daging Arnab, Bukan Kucing – Pemilik Kedai

Jual Daging Arnab, Bukan Kucing – Pemilik Kedai - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Jual Daging Arnab, Bukan Kucing – Pemilik Kedai, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Jual Daging Arnab, Bukan Kucing – Pemilik Kedai
link : Jual Daging Arnab, Bukan Kucing – Pemilik Kedai

Baca juga


Jual Daging Arnab, Bukan Kucing – Pemilik Kedai

KECOH di media sosial baru-baru ini apabila dua keping gambar kononnya seorang peniaga di sebuah gerai bazar Ramadan di Setiu, Terengganu menjual daging kucing bakar.

Timbul pula pelbagai persoalan sehingga ada yang keliru kerana bentuk makanan eksotik yang dijual itu menyerupai kucing dan anak anjing.

BACA INI: “Oh Mak Kau Apa Benda Tu?” – Netizen

Susulan tularnya gambar tersebut, pemilik gerai, Ebbie Shafiran memuat naik status di laman Facebook menjelaskan keadaan sebenar sekali gus menafikan gerainya menjual daging yang tidak halal.

“Jangan kecam saya, saya jual arnab jer, makanan halal bukan makanan haram nak jual ikut suka,” tulisnya.

Jelasnya, dia memang ada memuat naik dua keping gambar itu yang memaklumkan mengenai penjualan daging arnab bakar di laman Facebooknya sebelum menjadi tular di laman sosial.

Namun, ada pihak yang tidak bertanggungjawab mengubah suai gambar tersebut dan menyebarkannya sehingga menimbulkan kekeliruan netizen.

Menerusi laman Facebook Ebbie, dia mengakui ada pihak yang keliru dengan daging arnab bakar tersebut kerana bentuknya.

“Salah faham sebab bentuk, biasa lar tu,” tulisnya. – MYNEWSHUB.CC

* Video di bawah sekadar hiasan.

Loading...



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2r1juXp

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel Jual Daging Arnab, Bukan Kucing – Pemilik Kedai

Sekianlah artikel Jual Daging Arnab, Bukan Kucing – Pemilik Kedai kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Jual Daging Arnab, Bukan Kucing – Pemilik Kedai dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2017/06/jual-daging-arnab-bukan-kucing-pemilik.html

Subscribe to receive free email updates: