Isteri Seorang Perdana Menteri Ditembak Mati di Jalan

Isteri Seorang Perdana Menteri Ditembak Mati di Jalan - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Isteri Seorang Perdana Menteri Ditembak Mati di Jalan, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Isteri Seorang Perdana Menteri Ditembak Mati di Jalan
link : Isteri Seorang Perdana Menteri Ditembak Mati di Jalan

Baca juga


Isteri Seorang Perdana Menteri Ditembak Mati di Jalan

 15/06/2017
Tom Thabane(AFP / Alexander Joe )
MASERU
 Lipolelo Thabane, isteri Perdana Menteri terpilih Lesotho, Thomas Thabane, ditembak mati, Rabu malam, di Desa Ha Masana, 35 kilometer dari Ibu Kota Maseru.

Pembunuhan ini terjadi dua hari menjelang peresmian Thabane sebagai Perdana Menteri. Pelantikan itu dilakukan setelah dia memenangi pemilihan umum awal bulan ini.

Informasi kematian Lipolelo disampaikan pihak parti, dan juga aparat  polis , Khamis (15/6/2017), seperti dikutip kantor berita AFP.
Thabane juga adalah Mantan Perdana Menteri yang menjawat jawatan sejak Jun  2012 hingga Mac 2015. 
Kini dia memimpin sebuah kubu pembangkang dalam parti All Basotho Convention (ABC).

Samonyane Ntsekele, Sekretaris Jenderal ABC menyebutkan, Thabane sangat hancur akibat kes penembakan ini.
"Ya betul, Ibu Lipolelo ditembak mati tadi malam. Semua orang trauma dengan kejadian ini," kata Ntsekele.

Thabane akan menggantikan Pakalitha Mosisili yang menjawat jawatan sebagai Perdana Menteri sejak 2015.
Dia memenangi pemilihan setelah membentuk koalisi dengan tiga parti lainnya, dan mendapatkan kerusi terbanyak di parlimen.

Thabane dan Lipolelo diketahui sedang terlibat perselisihan hingga masuk dalam proses perceraian.
Lipolelo menang dalam persidangan pertama melawan suaminya, yang telah menyebut Lipolelo sebagai Wanita Pertama, dan bukan isteri mudanya, Liabiloe Thabane.

Sebuah sumber polis menyebutkan, Lipolelo sedang memandu dengan seorang temannya, ketika melihat seorang lelaki melintas di tepi jalan.
"Tersangka mengeluarkan pistol dan melepaskan tembakan ke arah mereka. Lipolelo meninggal di tempat kejadian, sementara wanita seorang lagi ketika ini berjuang untuk hidupnya di rumah sakit," kata sumber itu.
Jurucakap polis   Clifford Molefe pun memastikan telah terjadi penembakan tersebut.

Lesotho, berada dalam krisis politik sejak percubaan kudeta di tahun 2014. Negara itu mengadakan pemilihan pada 3 Jun  lalu. Pemilu itu adalah yang ketiga dalam lima tahun terakhir.
Sumber: Kompas.com


✍ Sumber Pautan : ☕ indah.com

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2ruPZl4

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel Isteri Seorang Perdana Menteri Ditembak Mati di Jalan

Sekianlah artikel Isteri Seorang Perdana Menteri Ditembak Mati di Jalan kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Isteri Seorang Perdana Menteri Ditembak Mati di Jalan dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2017/06/isteri-seorang-perdana-menteri-ditembak.html

Subscribe to receive free email updates: