Hanya 20 Peratus Bomba Dibenarkan Bercuti Hari Raya

Hanya 20 Peratus Bomba Dibenarkan Bercuti Hari Raya - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Hanya 20 Peratus Bomba Dibenarkan Bercuti Hari Raya, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Hanya 20 Peratus Bomba Dibenarkan Bercuti Hari Raya
link : Hanya 20 Peratus Bomba Dibenarkan Bercuti Hari Raya

Baca juga


Hanya 20 Peratus Bomba Dibenarkan Bercuti Hari Raya



PUTRAJAYA: Hanya 20 peratus daripada 13,000 anggota Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) diberikan kelulusan bercuti sempena sambutan Hari Raya Aidilfitri ini.

Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Tan Sri Noh Omar berkata, permohonan cuti hanya dibenarkan diambil bermula 18 Jun dengan tempoh atau jangka masanya bergantung kepada kelulusan ketua masing-masing.

"Ini bermakna hanya kira-kira 2,600 anggota bomba dibenarkan bercuti manakala yang lain diarahkan bertugas seperti biasa sebagai persediaan untuk sebarang kemungkinan menjelang Hari Raya Aidilfitri," katanya ketika ditemui pemberita ketika menghadiri majlis jalinan Ramadan di Ibu Pejabat JBPM di sini hari ini.

Yang turut hadir, Timbalannya, Datuk Halimah Mohamed Sadique; Ketua Setiausaha kementerian, Datuk Mohammad Mantek dan Ketua Pengarah JBPM, Datuk Wan Mohd. Nor Ibrahim.

Menurut Noh, kebenaran bercuti diberikan dengan mengambil kira penugasan yang perlu dilakukan anggotanya sepanjang musim perayaan, khususnya pada minggu akhir Ramadan dan awal Syawal.

Dalam pada itu, beliau berkata, sempena Ramadan, JBPM memberi tumpuan melakukan pemeriksaan keselamatan di lokasi atau tempat yang menjadi tumpuan orang ramai seperti pusat membeli-belah.

"Pemeriksaan yang dilakukan bermula awal Ramadan itu meliputi aspek keselamatan lif, tangga bergerak serta laluan kecemasan jika berlaku bencana serta tahap penyediaan peralatan keselamatan oleh pihak pengurusan bagi mengelak kejadian tidak diingini.

"Langkah turun padang ini dibuat bagi memastikan semua pengusaha mengambil tindakan sepatutnya sekali gus memberikan keselesaan kepada orang ramai ketika berurusan," katanya.

Dalam pada itu katanya, sejak awal Ramadan, kira-kira 2,000 lokasi tumpuan telah diperiksa dan program turun padang akan diadakan lebih kerap menjelang hari raya.

- UTUSAN ONLINE


✍ Sumber Pautan : ☕ SARAWAKIANA

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2rHlbvV

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel Hanya 20 Peratus Bomba Dibenarkan Bercuti Hari Raya

Sekianlah artikel Hanya 20 Peratus Bomba Dibenarkan Bercuti Hari Raya kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Hanya 20 Peratus Bomba Dibenarkan Bercuti Hari Raya dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2017/06/hanya-20-peratus-bomba-dibenarkan.html

Subscribe to receive free email updates: