Gerakan Antarabangsa Memurtadkan Melayu di Kedah

Gerakan Antarabangsa Memurtadkan Melayu di Kedah - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Gerakan Antarabangsa Memurtadkan Melayu di Kedah, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Gerakan Antarabangsa Memurtadkan Melayu di Kedah
link : Gerakan Antarabangsa Memurtadkan Melayu di Kedah

Baca juga


Gerakan Antarabangsa Memurtadkan Melayu di Kedah


Putrajaya: Meskipun menyebarkan dakyah agama Kristian untuk memurtadkan umat Islam adalah menjadi suatu kesalahan di Malaysia dan berisiko untuk dijatuhkan hukuman sekiranya didapati bersalah, namun hasilnya amat berbaloi, menurut International Christian Association (ICA), sebuah gerakan dakyah Kristian antarabangsa.

ICA mendedahkan kejayaan dua orang pendakyah organisasi tersebut dalam misi memurtadkan seorang penduduk negeri Kedah yang beragama Islam. Kedua-dua pendakyah yang berani tersebut dibiayai ICA untuk menyebarkan dakyah Kristian ke seluruh Malaysia.

Pada awalnya, kedua-dua pendakyah Kristian tersebut menziarahi sebuah keluarga yang telah murtad untuk memeluk agama Kristian. Daripada perawakan, keluarga tersebut masih mengekalkan identiti dan penampilan sebagai sebuah keluarga Muslim meskipun telah memeluk agama Kristian lebih daripada empat tahun.


Kedatangan pendakyah-pendakyah tersebut adalah untuk memberi semangat kepada keluarga tersebut memandangkan mereka tinggal di kampung yang dihuni oleh penganut-penganut agama Islam yang radikal.

Kebetulan pada ketika itu, abang ipar kepada ketua keluarga tersebut ada di rumah itu. Jadi, pendakyah-pendakyah Kristian itu tidak melepaskan peluang untuk menarik beliau untuk murtad meninggalkan agama Islam untuk memeluk agama Kristian.

Kedua-dua pendakyah tersebut sendiri tidak menyangka betapa mudahnya lelaki tersebut memilih untuk murtad dan memeluk agama Kristian setelah mereka memberitahunya bagaimana hidup mereka berubah menjadi baik setelah memeluk agama Kristian.

Pengalaman memurtadkan satu demi satu keluarga Islam di Kedah ini dimuatkan dalam laman web ICA. Kemasukan mereka melalui pelbagai bentuk penyamaran disebalik badan kebajikan dan beberapa taktik lain bagi menjalankan kerja-kerja evangelikal dan pendakyahan Kristian ini, tidak disedari pihak berkuasa.

Kedah merupakan antara negeri Melayu terbesar di Malaysia. Sebagaimana yang dinyatakan sebelum ini, usaha memurtadkan umat Islam di negeri Melayu yang dianggap lebih kuat pengamalan Islam mereka, dianggap semakin berbaloi berikutan kejayaan demi kejayaan yang sedang mereka perolehi jika dibandingkan dengan risiko yang mereka hadapi.

Sumber: www.menara.my


✍ Sumber Pautan : ☕ Sehinggit Media News

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2t5QL5c

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel Gerakan Antarabangsa Memurtadkan Melayu di Kedah

Sekianlah artikel Gerakan Antarabangsa Memurtadkan Melayu di Kedah kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Gerakan Antarabangsa Memurtadkan Melayu di Kedah dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2017/06/gerakan-antarabangsa-memurtadkan-melayu_15.html

Subscribe to receive free email updates: