Gadis berusia 10 tahun hampir mati tercekik akibat tertelan Fidget Spinner

Gadis berusia 10 tahun hampir mati tercekik akibat tertelan Fidget Spinner - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Gadis berusia 10 tahun hampir mati tercekik akibat tertelan Fidget Spinner, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Gadis berusia 10 tahun hampir mati tercekik akibat tertelan Fidget Spinner
link : Gadis berusia 10 tahun hampir mati tercekik akibat tertelan Fidget Spinner

Baca juga


Gadis berusia 10 tahun hampir mati tercekik akibat tertelan Fidget Spinner


Fidget spinner yang menjadi satu trending ketika ini adalah mainan dapat melegakan tekanan untuk membantu orang-orang yang mempunyai masalah sukar untuk fokus dan orang yang mempunyai penyakit ADHD, autisme atau nervous.

 Ini bertindak sebagai mekanisme pelepasan untuk tenaga saraf atau tekanan psikologi. Mainan popular ini yang datang dalam pelbagai bentuk dan warna menjadi begitu mudah untuk dijual kepada kanak-kanak.

Baru-baru ini, Kelly Rose Joniec dari Texas berkongsi pengalaman menakutkan selepas anak perempuannya yang berusia 10 tahun itu hampir tercekik kerana mainan ini.

 Dia berkata ketika itu dia membawa anak perempuannya, Britton pulang dari berenang kolam renang dan tidak lama selepas itu dia terdengat bunyi orang tercekik yang dari tempat duduk belakang.


“On the way home from a fun swim meet, I heard Britton make an odd retching noise in the back seat as I was driving. Looking back in the mirror, I saw her face turning red and drool pouring from her mouth – she could utter noises but looked panicked so I immediately pulled over. She pointed to her throat saying she’d swallowed something, so I attempted Heimlich but there was no resistance. She said she’d put part of her fidget spinner in her mouth to clean it and somehow swallowed it,” Kelly in Facebook

Selepas dia cuba untuk menolak perut anak seperti gambar rajah dibawah namun gagal, jadi dia segera bergegas ke Hospital di Texas kerana mereka tidak dapat bahagian manakah mainan itu tersangkut di esofagus anaknya itu.


Akhirnya, selepas mereka tiba di Hospital, doktor dapat mengesan sekeping fidget spinner di saluran esofagus.

Selepas beberapa kali cubaan meletakkan IV, Britton dibawa ke bilik pembedahan untuk membuang objek tersebut.


“Fortunately, we had a positive outcome, but it was pretty scary there for a while…not only because of the initial ingestion, but then the concern about the composition and structure of the object, and finally, the risk with general anesthesia,” Kelly

Kelly memberitahu di akuan Facebooknya untuk memberi amaran kepada ibu bapa yang lain tentang bahaya bermain fidget spinner ini.

“I wish to offer some word of caution to parents. Fidget spinners are the current craze so they are widely distributed. Kids of all ages may be getting them, but not all spinners come with age-appropriate warnings. The bushings pop out easily, so if you have young kids (under 8 yr. old) keep in mind that these present a potential choking hazard,” Said Kelly

Siapa sangka mainan ini boleh tercekik? Walaupun ia direka untuk menghentikan perasaan resah dan membantu pelajar untuk menumpukan perhatian dan fokus, mainan ini boleh menyebabkan masalah sekiranya pada anak anak kecil.

✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2rkCJv6

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel Gadis berusia 10 tahun hampir mati tercekik akibat tertelan Fidget Spinner

Sekianlah artikel Gadis berusia 10 tahun hampir mati tercekik akibat tertelan Fidget Spinner kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Gadis berusia 10 tahun hampir mati tercekik akibat tertelan Fidget Spinner dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2017/06/gadis-berusia-10-tahun-hampir-mati.html

Subscribe to receive free email updates: