Dugaan Ramadan Aliff Syukri Sekali Lagi Disonglap Bibik

Dugaan Ramadan Aliff Syukri Sekali Lagi Disonglap Bibik - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Dugaan Ramadan Aliff Syukri Sekali Lagi Disonglap Bibik, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Dugaan Ramadan Aliff Syukri Sekali Lagi Disonglap Bibik
link : Dugaan Ramadan Aliff Syukri Sekali Lagi Disonglap Bibik

Baca juga


Dugaan Ramadan Aliff Syukri Sekali Lagi Disonglap Bibik

KECOH di media sosial mengenai isu pembantu rumah jutawan kosmetik, Datuk Aliff Syukri yang ditangkap mencuri beberapa hari lalu.

Pada video Rabu lalu, Aliff Syukri tidak mengambil tindakan dengan menyerahkan pembantu rumahnya yang ditangkap mencuri itu kepada pihak polis susulan mereka merayu minta dilepaskan.

Baca: Aliff Syukri Mengamuk Pembantu Rumah Mencuri

Namun, belum reda dengan isu pembantu rumah mencuri, satu lagi dugaan buat jutawan kosmetik yang terkenal dengan kepetahan berbicaranya itu apabila seorang lagi pembantu rumahnya ditangkap mencuri dan kali ini melibatkan beberapa orang pembantu rumah yang lain.

Aliff mendedahkan kegiatan dan aktiviti keji yang dilakukan oleh pembantu rumahnya menerusi beberapa sesi Facebook Live (FB Live) menerusi laman Facebook miliknya.

“Apabila kes pembantu saya mencuri saya memang naik marah dan mereka merayu untuk tidak di hantar polis. Saya termakan rayu atas dasar balas kesian sesama manusia.

“Tetapi bila mereka bertiga dan seorang lelaki, suami beliau sebagai tukang kebun pun turut berkerjasama untuk mencuri wang dan jam dan cincin saya bernilai RM100k saya tidak percaya sudah pada bibik yang gaya bak malaikat dan saya tekad melaporkan pada polis walapun saya tidak sampai hati dan menyeru polis menangkap dan membenteras mereka yang sedang berlegar-legar disini supaya tidak ada lagi orang yang terkena nasib seperti saya.

“Handphone saya yang lama juga hilang anda boleh menghubungi nombor telefon manager saya di profile jika ada sebarang urusan yang serius,” tulis Aliff di salah sebuah entri FB Live yang dimuat naik olehnya.

Aliff dalam video tersebut mendedahkan pembantu rumah wanita yang dianggap sebagai ‘malaikat’ itu didakwa mencuri bersama pembantu rumah yang lain untuk dikirimkan kepada keluarganya di Indonesia.

Menurutnya, pembantu rumah itu baru sebulan bekerja namun sudah dua kali menghantar wang di kampung sehingga ribuan ringgit.

Rentetan kes kecurian tersebut, Aliff membuat laporan di Balai Polis Sungai Buloh dan menyerahkan pembantu rumahnya kepada polis untuk membuat siasatan.

Menerusi entrinya, Aliif mendakwa mereka sekeluarga trauma dengan kejadian tersebut dan terpaksa tinggal di hotel.

“Saya takut tidur di rumah sendiri. Saya sekluarga terpaksa tidur di hotel.. maid bawa jantan tido rumah ketika saya tiada dan mencuri .. malah tukang kebun Malaysia saya tahu tetapi tidak maklumkan kepada saya kejadian ini..malah bersekongkong membelikan hp dan topup mereka selama ini,” tulisnya.

Enggan membiarkan pembantu rumah yang dikenali Indah, Fitri dan suami serta Bibik Tua ‘bebas’ hingga memperdayakan majikan lain, Aliff menawarkan ganjaran RM5,000 kepada individu yang berjaya memberkas empat pembantu rumah tersebut untuk dikenakan tindakan sewajarnya. – MYNEWSHUB.CC

Loading...



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2rLOTfS

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!




Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel Dugaan Ramadan Aliff Syukri Sekali Lagi Disonglap Bibik

Sekianlah artikel Dugaan Ramadan Aliff Syukri Sekali Lagi Disonglap Bibik kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Dugaan Ramadan Aliff Syukri Sekali Lagi Disonglap Bibik dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2017/06/dugaan-ramadan-aliff-syukri-sekali-lagi.html

Subscribe to receive free email updates: