Cukai GST Untuk 60 Barangan Makanan Mulai 1 Julai

Cukai GST Untuk 60 Barangan Makanan Mulai 1 Julai - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Cukai GST Untuk 60 Barangan Makanan Mulai 1 Julai, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Cukai GST Untuk 60 Barangan Makanan Mulai 1 Julai
link : Cukai GST Untuk 60 Barangan Makanan Mulai 1 Julai

Baca juga


Cukai GST Untuk 60 Barangan Makanan Mulai 1 Julai

Lebih daripada 60 jenis makanan yang kurang digunakan oleh pengguna di Malaysia akan dikenakan cukai GST (Goods and Service Tax) bermula 1 Julai seperti yang dilaporkan pada Ahad.

Namun, keputusan yang dibuat pada Ahad itu telah dibatalkan dan disahkan sendiri oleh Pengarah Jabatan Kastam Datuk Subromaniam Tholasy

Semalam akhbar Cina Press melaporkan antara makanan yang dikenakan cukai adalah termasuklah sesetengah makanan laut, buah-buahan, teh, kopi, rempah dan mee.

Pengarah Jabatan Kastam Datuk Subromaniam Tholasy mengesahkan laporan tersebut dan mengatakan kenyataan penuh akan dikeluarkan hari ini.

“Ia hanyalah beberapa barangan yang jarang digunakan oleh rakyat Malaysia,” katanya.

Barangan terbaru yang akan dikenakan cukai GST ialah, belut, ikan todak, dan buah-buahan yang diimport seperti avocado, buah ara, anggur, dan cherry.

Kerajaan sebelum ini memperkenalkan cukai GST dua tahun lalu pada Aprill 2015 di mana beberapa barangan dan perkhidmatan terpilih dikenakan cukai 6%.

Untuk melihat senarai lengkap barangan dan perkhidmatan yang tidak dikenakan cukai, sila layari gst.customs.gov.my atau http://ift.tt/2rLR6YG

The post Cukai GST Untuk 60 Barangan Makanan Mulai 1 Julai appeared first on MOSHED.COM.



✍ Sumber Pautan : ☕ MOSHED.COM

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2shhbCH

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!




Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel Cukai GST Untuk 60 Barangan Makanan Mulai 1 Julai

Sekianlah artikel Cukai GST Untuk 60 Barangan Makanan Mulai 1 Julai kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Cukai GST Untuk 60 Barangan Makanan Mulai 1 Julai dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2017/06/cukai-gst-untuk-60-barangan-makanan.html

Subscribe to receive free email updates: