Cendol Santan Sawit Tarikan Baharu Di Tanjung Malim

Cendol Santan Sawit Tarikan Baharu Di Tanjung Malim - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Cendol Santan Sawit Tarikan Baharu Di Tanjung Malim, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Cendol Santan Sawit Tarikan Baharu Di Tanjung Malim
link : Cendol Santan Sawit Tarikan Baharu Di Tanjung Malim

Baca juga


Cendol Santan Sawit Tarikan Baharu Di Tanjung Malim

TANJUNG MALIM – Umum mengetahui santan kelapa adalah antara resepi utama untuk menghasilkan cendol, namun berbeza bagi seorang peniaga yang menggunakan santan kelapa sawit untuk menyediakan pencuci mulut itu.

Md Fozi Shamsudin, 43, yang menjalankan perniagaan di Taman Bernam Baru di sini berkata beliau dan isteri Norasida Bujang, 45, memperoleh resepi itu daripada saudaranya di Negeri Sembilan sebelum menjualnya kepada pelanggan.

“Saya mahu mencari kelainan untuk menarik lebih ramai pelanggan datang membeli cendol kerana cendol biasa yang kami jual kurang mendapat sambutan.

“Saya dan isteri pergi ke sebuah pasar raya dan di situ ada jual santan sawit dan kami membelinya kemudian gunakan untuk menghasilkan cendol yang kami cuba terlebih dahulu.

Rasanya memang sedap sebab itu saya berani jual dan ramai pelanggan puas hati dan kata (cendol) sedap. Alhamdulillah kini saya sudah ada pelanggan tetap,” katanya kepada Bernama di sini baru-baru ini.

Berkongsi mengenai penghasilan cendol istimewanya itu, bapa kepada empat orang anak itu berkata beliau menggunakan 30 kilogram santan untuk tempoh seminggu.

“Satu balang besar perlu menggunakan tiga peket santan. Setiap hari saya akan buat satu atau dua balang santan dan satu balang cendol,” katanya sambil menambah perniagaannya beroperasi setiap hari mulai 10 pagi hingga 7 petang.

Md Fozi berkata untuk menarik lebih ramai pelanggan, beliau menyediakan cendol mengikut dua saiz bekas iaitu saiz kecil berharga RM3, manakala saiz besar dijual pada harga RM5.

“Pelanggan yang mahu tambah perisa seperti jagung, kacang atau pulut, kami kenakan tambahan 50 sen bagi setiap perisa manakala untuk semua perisa atau dipanggil cendol ‘special’ mereka perlu tambah RM1.

Pada masa akan datang, saya akan menambah perisa lain seperti durian yang kini menjadi permintaan ramai. Selain cendol, saya turut menjual air batu campur, taufu fa dan soya panas,” katanya yang turut mengambil tempahan untuk majlis keraian.

Beliau yang mengusahakan perniagaan itu sejak tiga tahun lalu berkata tidak menyangka cendolnya menarik perhatian pelbagai golongan termasuk selebriti dan bekas Perdana Menteri Tun Abdullah Ahmad Badawi serta isteri Tun Jeanne Abdullah.

“Saya tidak menyangka Pak Lah dan isterinya datang minum cendol saya. Beliau tahu perniagaan saya ini selepas ia tular di laman sosial dan menyatakan cendol saya sedap,” katanya. – BERNAMA

Loading...



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2ruAVzG

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!




Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel Cendol Santan Sawit Tarikan Baharu Di Tanjung Malim

Sekianlah artikel Cendol Santan Sawit Tarikan Baharu Di Tanjung Malim kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Cendol Santan Sawit Tarikan Baharu Di Tanjung Malim dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2017/06/cendol-santan-sawit-tarikan-baharu-di.html

Subscribe to receive free email updates: