Bank Pembangunan Sarawak (DBOS) Akan Beroperasi Januari Depan

Bank Pembangunan Sarawak (DBOS) Akan Beroperasi Januari Depan - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Bank Pembangunan Sarawak (DBOS) Akan Beroperasi Januari Depan, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Bank Pembangunan Sarawak (DBOS) Akan Beroperasi Januari Depan
link : Bank Pembangunan Sarawak (DBOS) Akan Beroperasi Januari Depan

Baca juga


Bank Pembangunan Sarawak (DBOS) Akan Beroperasi Januari Depan


Bank Pembangunan Sarawak (DBOS) yang dicadangakn oleh Ketua Menteri Datuk Amar Abang Johari Tun Openg  bakal beroperasi pada Januari tahun depan.

Memetik laporan TheBorneoPost, Abang Johari berkata cadangan penubuhan bank tesebut telah dipersetujui oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak sebagai sebuah institusi kewangan milik Sarawak sepenuhnya.

"Sarawak harus mempunyai bank sendiri untuk mempercepatkan pembangunan ekonomi negeri. DBOS akan menjadi menjadi sebuah institusi kewangan untuk menjana dan mempercepatkan pertumbuhan ekonomi melalui dana milik rakyat Sarawak sendiri," katanya.

Beliau menambah, terdapat dua badan yang membantu pertumbuhan di dunia, Tabung Kewangan Antarabangsa (IFF) dan Bank Pembangunan dan kita di Asia ada Bank Pembangunan Asia.

Beliau turut memberi contoh dari negara-negara lain termasuk China yang membentuk bank yang dikenali Bank Pelaburan Infrastruktur Asia sebagai langkah strategik untuk negara maju.

“China pula menubuhkan apa yang dipanggil Bank Pembangunan China (CDB) untuk mempercepatkan kemajuan mereka.

"Justeru, dengan langkah strategik (DBoS) ini, kita boleh memberi tumpuan kepada penekanan untuk membangunkan kawasan luar bandar terutamanya," ujarnya.

Mengulas lanjut, beliau berkata rakyat Sarawak harus bersedia menghadapi pendekatan baru dimana teknologi adalah simbol untuk mengubah kemajuan Sarawak.

"Anda harus tahu bahawa kita tidak boleh bergantung 100 peratus sepenuhnya kepada kerajaan pusat. Kita mesti mempunyai pendekatan kita sendri malah kita bernasib bak kerana kerajaan persekutuan menyokong kita," katanya. - Sarawakiana


✍ Sumber Pautan : ☕ SARAWAKIANA

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2sqjtOg

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!




Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel Bank Pembangunan Sarawak (DBOS) Akan Beroperasi Januari Depan

Sekianlah artikel Bank Pembangunan Sarawak (DBOS) Akan Beroperasi Januari Depan kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Bank Pembangunan Sarawak (DBOS) Akan Beroperasi Januari Depan dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2017/06/bank-pembangunan-sarawak-dbos-akan.html

Subscribe to receive free email updates: