Apa Yang AYAH Arwah Zulfarhan Osman Zulkarnain Cakap Sangat ‘BERANI’ Untuk 13 Suspek Yang Dibebaskan Atas Kes ARWAH

Apa Yang AYAH Arwah Zulfarhan Osman Zulkarnain Cakap Sangat ‘BERANI’ Untuk 13 Suspek Yang Dibebaskan Atas Kes ARWAH - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Apa Yang AYAH Arwah Zulfarhan Osman Zulkarnain Cakap Sangat ‘BERANI’ Untuk 13 Suspek Yang Dibebaskan Atas Kes ARWAH, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Apa Yang AYAH Arwah Zulfarhan Osman Zulkarnain Cakap Sangat ‘BERANI’ Untuk 13 Suspek Yang Dibebaskan Atas Kes ARWAH
link : Apa Yang AYAH Arwah Zulfarhan Osman Zulkarnain Cakap Sangat ‘BERANI’ Untuk 13 Suspek Yang Dibebaskan Atas Kes ARWAH

Baca juga


Apa Yang AYAH Arwah Zulfarhan Osman Zulkarnain Cakap Sangat ‘BERANI’ Untuk 13 Suspek Yang Dibebaskan Atas Kes ARWAH

JOHOR BAHRU: Bapa kepada dibunuh kadet tentera laut Zulfarhan Osman Zulkarnain berkata, beliau menerima keputusan untuk membenarkan sekumpulan 13 Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM) pelajar untuk meneruskan pengajian mereka.

Ini berlaku selepas mereka dibebaskan dengan bon mahkamah berikutan penangkapan awal mereka dalam penyiasatan.

Zulkarnain Idros berkata keputusan itu, yang diumumkan oleh Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Idris Jusoh pada hari Jumaat, bukan satu perkara di mana dia mempunyai suara dalam.

“Ia bukan hak saya untuk berkata apa-apa kepada pendidikan mereka kerana itu adalah keputusan yang dibuat oleh mereka atasan.

“Keputusan itu adalah hak pihak berkuasa. Jika ia adalah satu perkara Angkatan Tentera, ia akan diputuskan oleh Kementerian Pertahanan.

“Jika ia adalah satu perkara pendidikan, kementerian yang sesuai akan mengendalikan ia,” Zulkarnain, 53, berkata ketika dihubungi oleh New Sunday Times.

Beliau berkata pelajar mempunyai hak untuk pendidikan.

Ini berlaku selepas Idris mengumumkan bahawa 13 UPNM pelajar, yang dibebaskan dengan bon mahkamah selepas mereka pada mulanya ditahan dalam penyiasatan ke atas pembunuhan Zulfarhan, akan dibenarkan untuk menyambung semula pengajian mereka.

Beliau berkata keputusan itu dibuat oleh UPNM untuk memberi peluang untuk meneruskan kursus mereka pelajar.

Zulfarhan, 21, meninggal dunia di Hospital Serdang pada 1 Jun selepas dia didakwa disalahgunakan atas kecurian laptop pada 22 Mei.

Seramai 36 orang, termasuk 32 pelajar dari UPNM pada mulanya ditahan dalam kes itu.

Daripada 32 dari UPNM, 13 daripada mereka, semua berumur 21 tahun, telah dibawa ke mahkamah pada 14 Jun untuk menghadapi tuduhan di bawah Seksyen 330 Kanun Keseksaan yang dibaca bersama Seksyen 34 kerana sengaja menyebabkan kecederaan yang memperuntukkan hukuman penjara tujuh tahun dan boleh dikenakan denda, jika sabit kesalahan.

Lima pelajar UPNM lain telah didakwa membunuh mangsa, manakala pelajar lain didakwa bersubahat dengan pembunuhan itu dengan.

Baki 13 UPNM pelajar dibebaskan dengan bon mahkamah dan akan dipanggil sebagai saksi.

Zulkarnain berkata, sejak kematian anaknya pada 1 Jun, beliau dan keluarganya sering melawat kubur Zulfarhan.

Beliau menambah bahawa isterinya, Hawa Osman, 54, dan tiga anak mereka yang lain yang berumur antara 15 dan 19, telah menjaga diri mereka sibuk dengan kerja dan komitmen lain.

“Saya dan isteri saya telah kembali kerja kita dan kita melawat kubur budak kita sekerap yang boleh.

“Keluarga saya juga menghadiri tahlil diadakan untuk anak arwah di kuarters Jabatan Pelajaran negeri di Larkin malam tadi,” kata Zulkarnain yang merupakan seorang pemandu teksi.

Sumber: NST



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2tDuWt1

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!




Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel Apa Yang AYAH Arwah Zulfarhan Osman Zulkarnain Cakap Sangat ‘BERANI’ Untuk 13 Suspek Yang Dibebaskan Atas Kes ARWAH

Sekianlah artikel Apa Yang AYAH Arwah Zulfarhan Osman Zulkarnain Cakap Sangat ‘BERANI’ Untuk 13 Suspek Yang Dibebaskan Atas Kes ARWAH kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Apa Yang AYAH Arwah Zulfarhan Osman Zulkarnain Cakap Sangat ‘BERANI’ Untuk 13 Suspek Yang Dibebaskan Atas Kes ARWAH dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2017/06/apa-yang-ayah-arwah-zulfarhan-osman_19.html

Subscribe to receive free email updates: