Anak Gajah Mati Tepi Jalan

Anak Gajah Mati Tepi Jalan - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Anak Gajah Mati Tepi Jalan, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Anak Gajah Mati Tepi Jalan
link : Anak Gajah Mati Tepi Jalan

Baca juga


Anak Gajah Mati Tepi Jalan

IPOH – Seekor anak gajah berusia dua tahun ditemukan maut dan berlumuran darah di bahu jalan Lebuh Raya Gerik-Jeli, kira-kira 130 kilometer dari sini.

Pengarah Jabatan Perlindungan Hidupan Liar dan Taman Negara (Perhilitan), Loo Kean Seong berkata, pegawainya menemui anak gajah itu sekitar pukul 7 pagi Jumaat.

“Kejadian seperti ini jarang berlaku, kami berharap para penunggang motosikal lebih berhati-hati melalui jalan ini.

“Kami telah mengeluarkan papan tanda sebagai amaran kepada pengguna jalan raya. Jadi mereka perlu lebih bertanggungjawab terutamanya kepada yang memandu lewat malam atau awal pagi,” kata Loo.

Loo turut menggesa agar semua pengguna jalan raya di seluruh negara untuk menghubungi Perhilitan negeri sekiranya berdepan dengan haiwan terancam seperti gajah, harimau, tapir dan harimau bintang.

“Hal ini memudahkan kami untuk membuat siasatan dan menanam bangkai haiwan itu daripada membiarkannya mereput di atas jalan,” tambah beliau. – The Star/mStar Online

Loading...



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2sgyR15

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!




Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel Anak Gajah Mati Tepi Jalan

Sekianlah artikel Anak Gajah Mati Tepi Jalan kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Anak Gajah Mati Tepi Jalan dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2017/06/anak-gajah-mati-tepi-jalan.html

Subscribe to receive free email updates: