AS Mohon Gantung Rampasan Harta, mulakan siasatan jenayah terhadap wang curi 1MDB

AS Mohon Gantung Rampasan Harta, mulakan siasatan jenayah terhadap wang curi 1MDB - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul AS Mohon Gantung Rampasan Harta, mulakan siasatan jenayah terhadap wang curi 1MDB, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : AS Mohon Gantung Rampasan Harta, mulakan siasatan jenayah terhadap wang curi 1MDB
link : AS Mohon Gantung Rampasan Harta, mulakan siasatan jenayah terhadap wang curi 1MDB

Baca juga


AS Mohon Gantung Rampasan Harta, mulakan siasatan jenayah terhadap wang curi 1MDB

DoJ memohon menggantung permohonan rampasan harta supaya tidak menjejaskan siasatan jenayah terhadap wang dilarikan daripada 1MDB.
LOS ANGELES: Pihak berkuasa Amerika Syarikat kini memulakan siasatan jenayah terhadap dana dilarikan daripada 1MDB, dan memohon menggantung sementara permohonan sivil membekukan aset mewah dan wang dilarikan daripada syarikat milik kerajaan Malaysia itu.
Dalam permohonan di mahkamah oleh Jabatan Kehakiman AS (DoJ) semalam, pihak berkuasa negara itu kini memanjangkan siasatannya untuk mengesan dana 1MDB di seluruh dunia yang sepatutnya untuk tujuan pembangunan tetapi disalah guna untuk membeli hartanah mewah, barang seni, penerbitan filem dan lain-lain.
Pegawai DoJ memohon seorang hakim di sebuah mahkamah di Los Angeles semalam untuk menggantung sementara permohonan sivil merampas aset diperolehi ahli perniagaan kelahiran Malaysia Low Taek Jho, atau Jho Low.
Menurutnya, meneruskan permohonan itu akan menjejaskan usaha melakukan siasatan jenayah.
Dalam permohonannya, DoJ mendakwa di antara 2009 dan 2015, lebih AS$4.5 bilion daripada 1MDB diselewengkan kepada beberapa pegawai tinggi 1MDB dan rakan mereka.. - FMT



Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel AS Mohon Gantung Rampasan Harta, mulakan siasatan jenayah terhadap wang curi 1MDB

Sekianlah artikel AS Mohon Gantung Rampasan Harta, mulakan siasatan jenayah terhadap wang curi 1MDB kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel AS Mohon Gantung Rampasan Harta, mulakan siasatan jenayah terhadap wang curi 1MDB dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2017/08/as-mohon-gantung-rampasan-harta-mulakan.html

Subscribe to receive free email updates: