Video Solat Tarawih Sambil Berjoget Di Indonesia

Video Solat Tarawih Sambil Berjoget Di Indonesia - Hallo sahabat TIMES NEWS MALAYSIA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Video Solat Tarawih Sambil Berjoget Di Indonesia, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia, Artikel Bisnis, Artikel Bola Sepak, Artikel Maklumat Terkini Mengenai Melaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Times News, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Video Solat Tarawih Sambil Berjoget Di Indonesia
link : Video Solat Tarawih Sambil Berjoget Di Indonesia

Baca juga


Video Solat Tarawih Sambil Berjoget Di Indonesia

Media Indonesia beberapa tahun yang lalu pernah digemparkan dengan rakaman video solat tarawih ‘paling pantas’ yang berlaku di sebuah masjid di Jawa Timur.
Tarawih Berjoget

Video ibadat sunat yang dilakukan dalam masa tujuh minit itu mencetuskan pelbagai reaksi dan perbincangan hangat di media sosial ekoran begitu bertentangan dengan rukun Islam.

Apa yang lebih memeranjatkan, ibadah solat Tarawih kilat itu telah dilakukan sejak turun-temurun selama beberapa generasi dan diamalkan di masjid sama sejak 160 tahun yang lalu.

Kini, sebuah lagi amalan pelik cara bersolat daripada segelintir masyarakat Indonesia berjaya dirakam dan kini heboh diperkatakan di media sosial.

Menerusi rakaman, ia menyakskan puluhan jemaah wanita dan lelaki sedang berjoget di dalam sebuah masjid, berkemungkinan besar kejadian ini terjadi ketika solat Tarawih.

Kesemua jemaah turut melaungkan suatu “kalimah” atau perkataan secara serentak namun tidak begitu jelas sebutannya di dalam video itu.

Ramai menganggap perbuatan tersebut sebagai ‘sesat’ kerana cara solat seperti itu bukan ajaran Islam.

BACA INI JUGA: Solat Tarawih Paling Pantas Di Dunia Diamalkan Sejak 115 Tahun Lalu!

video

sumber: mynewshub


✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2sqI3P7

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!




Appear first on Times News Malaysia


Demikianlah Artikel Video Solat Tarawih Sambil Berjoget Di Indonesia

Sekianlah artikel Video Solat Tarawih Sambil Berjoget Di Indonesia kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Video Solat Tarawih Sambil Berjoget Di Indonesia dengan alamat link https://timesnewsmalaysia.blogspot.com/2017/06/video-solat-tarawih-sambil-berjoget-di_19.html

Subscribe to receive free email updates: